Nepraleisk! Naujas video!
2022 m. spalio 27 d.

Teksto autorius: Blank Page

Jau kurį laiką didžioji dalis žmonių buvo priversti dirbti iš namų. Nuotolinis darbas darbo erdvės namuose koncepcijoje privertė pergalvoti, kaip atrodo ideali darbo vieta ir kokias naudas ji gali kurti. Žmonės suskubo įsigyti darbo stalus ir darbo kėdes, kurtis namų biurą. Bet ar visi pasirinko ir vis dar renkasi teisingai, atsižvelgdami į ergonomiką ir savo sveikatą?

Šis straipsnis yra santrauka Blank Page komandos organizuoto seminaro apie idealią darbo vietą.

ISKU baldų kompanijos pardavimų vadovas Simas Krupovnickas dalinasi įžvalga, kad ideali darbo vieta prasideda nuo geros darbuotojo savijautos, o tam užtikrinti reikalingi tinkami įrankiai – ergonomiški biuro ar namų darbo erdvės sprendimai. Svarbiausi elementai, siekiant sukurti tokią darbo vietą, yra:

  • ergonomiškas reguliuojamo aukščio darbo stalas;
  • ergonomiška darbo kėdė.

Ekspertas pasakoja, kad kiekvieno iš mūsų darbo vieta yra antra pagal praleidžiamo per parą laiko kiekį, o pirmoji vieta - mūsų miegamojo lova, poilsio zona. Taigi mūsų savijautai, produktyvumui ir energijos lygiui darbo vieta turi itin svarbią reikšmę.

isku.lt

Netinkami darbo vietos įrengimo sprendimai

Jeigu darbo vieta, namų biuru naudojatės 2-3 valandas per dieną ir daugiau, Jums tikrai netinkami šie sprendimai:

  • Darbo stalas, įspraustas tarp TV spintelės ir lango;
  • Darbo stalas, įspraustas miegamajame, dažnai tik 600 mm gylio (standartinis miegamojo spintos gylis);
  • Darbo stalas su elegantišku foteliu, kuris nėra pritaikytas darbo vietai ir nėra tinkamas darbo kėdės funkcijai atlikti;
  • Darbo vieta integruota triukšmingoje erdvėje, be papildomų akustikos sprendimų.

isku.lt

Darbo vietos baldų dizaino ir funkcijos suderinimas

Minėti sprendimai dažnai atsiranda dėl klaidingo požiūrio, kad estetika yra nesuderinama su ergonomika. Svarbu akcentuoti, kad kalbant apie tinkamą darbo vietos įrengimą, funkcija visuomet svarbiau nei forma, dizainas. Tačiau nereikėtų klaidingai galvoti, kad ergonomiški baldai negali būti estetiški. Priešingai, medžiagų, formų ir aksesuarų pasirinkimas yra itin platus ir tai leidžia kurti unikalų, individualų darbo vietos dizainą.

Reguliuojamo aukščio stalo privalumas yra, kad įsigijus kojas su mechanizmais, galėsite joms pritaikyti skirtingo dydžio ir medžiagų stalviršius. Taigi, pasikeitus poreikiui ir prireikus kitokio dydžio arba dizaino stalviršio, galėsite pakeisti tik jį, išsaugodami pagrindinę stalo dalį – kojas su aukščio reguliavimo mechanizmu.

isku.lt

Per porą valandų statiško darbo sėdint, darbuotojo koncentracijos lygis smarkiai krenta ir jis pradeda ieškoti galimybių atsistoti, pasivaikščioti, prasideda blaškymasis. Dirbant prie reguliuojamo aukščio stalo, turim galimybę ne tik prisitaikyti stalo aukštį, pagal savo poreikius, sėdint, bet ir pakėlus stalą, dirbti atsistoję. Tai leidžia persijungti iš statiškos į dinamišką darbo poziciją ir tokį pokytį rekomenduojama daryti bent kartą per valandą maždaug 15 minučių.

Ergonomiška darbo kėdė, kaip išsirinkti?

ISKU kompanijos ekspertas pabrėžia, jog ergonomiška kėdė yra ne ką mažiau svarbus elementas ir turėtų būti įsigyjama kartu su reguliuojamo aukščio stalu. Jos skirstomos į tris kategorijas:

  1. Pilnai reguliuojama darbo kėdė. Modeliai, kuriuose darbo kėdės funkcijas sėdintysis gali prisitaikyti pagal savo poreikius.
  2. Balno tipo multifunkcinė kėdė.
  3. Prisitaikančios prie kūno svorio kėdės. Modeliai, kurie patys prisitaiko prie sėdinčiojo kūno duomenų. Puikiai tinka naudoti biuruose, kur viena darbo vieta naudojasi daugiau negu vienas darbuotojas.

isku.lt

Renkantis darbo kėdę/stalą reikia atkreipti dėmesį į šiuos svarbius aspektus:

  • Gaminiams suteikiamas garantinis laikotarpis. Atkreipkite dėmesį ar garantija suteikiama tik mechanizmams, ar ir pašaliniams garsams?
  • Pardavėjo gyvavimo laikas rinkoje ir patikimumas. Jo požiūris į gamtos apsaugos klausimus, gaminių sertifikavimas.
  • Mechanizmai ir jų kilmės šalis. Europoje pagaminti mechanizmai yra ilgaamžiškesni, negu mechanizmai iš Azijos šalių.
  • Reguliuojamo aukščio stalas turėtų būti dviejų variklių. Tai užtikrina pakankamą aukščio amplitudę bei sklandų veikimą ir mažesnį skleidžiamą garsą, variklių veikimo metu.
  • Modelio, kurį renkatės gyvavimo laikas rinkoje. Gamintojai atlieka bandymus su gaminiais ir rasti trūkumai yra šalinami. Kuo ilgiau produktas yra rinkoje, tuo daugiau jo galimų trūkumų yra pašalinama, kurie gali atsirasti eksploatacijos metu.

isku.lt

Vaiko kambarys

Viena svarbiausių darbo erdvių namuose yra vaiko kambaryje esanti darbo erdvė. Įrengę ją ergonomiškai, paruošiame pagrindą augančio vaiko sveikatai. Elektra reguliuojamo aukščio stalas yra pritaikomas visą vaiko augimo periodą ir atitinka skirtingus jo poreikius. Šiandien rinkoje yra ne vienas modelis, suteikiantis galimybę užprogramuoti atmintyje skirtingus sėdimos padėties aukščius. Tai leidžia patogiai vienu stalu naudotis keliems vaikams.

isku.lt

Simas Krupovnickas atkreipia dėmesį į tai, kad darbo vietoje svarbu ne tik baldai, prie kurių ar ant kurių sėdime, didelę įtaką mūsų savijautai turi ir pojūčiai. Taigi siekiant susikurti idealią darbo vietą, būtina pagalvoti apie akustinius sprendimus – pertvaras, tylos kambarius, kurie padėtų apsisaugoti nuo pašalinių trikdžių, atliekant didelės koncentracijos reikalaujančius darbus.

Pastaruoju metu vis daugiau kalbėdami apie produktyvumo bei ilgaamžiškumo skatinimą, privalome įsisąmoninti, jog norėdami to siekti, turime pradėti iš pagrindų tinkamai organizuoti savo elgesį erdvėse, kuriose praleidžiame daugiausiai laiko. Mūsų darbo vieta, gali būti tiesiog vieta, kur dirbame, arba įrankis, padedantis siekti minėtų tikslų, tad išnaudokim visas galimybes būti sveikesniais ir efektyvesniais.

isku.lt

Biuro interjero ir darbo tendencijos

Pastaraisiais metais pastebėti dideli pokyčiai, kurie siejasi su pasaulinėmis aktualijomis ir keičia biuro ir darbo vietos sampratą. Pirmiausia išbandymai pandemija, vėliau visus sukrėtęs karas privertė perdėlioti prioritetus, peržiūrėti ne tik ką, bet ir kaip veikiame. Kalbėdama apie darbo erdvės pokyčius Blank Page projekto bendraįkūrėja, interjero dizainerė, Rūta Bužinskaitė išskiria pagrindinius aspektus, kurie nulėmė šiandieninę darbo erdvės sampratą:

  • Pandemija mums parodė, kad galime dirbti kitaip ir padėjo atrasti nuotolinio darbo galimybę.
  • Šiuolaikinis gyvenimo tempas verčia vis daugiau galvoti apie produktyvumą ir darbo/poilsio balansą.
  • Vykstantis karas verčia perdėlioti prioritetus ir išmintingai peržiūrėti išlaidas.

Kalbėdama apie biuro erdvių projektavimą, R.Bužinskaitė pabrėžia, kad profesionalus interjero dizaineris, kurdamas įmonės biurą, sprendžia, toli gražu, ne tik estetinius klausimus. Šiame procese, jis tampa konsultantu, kurio dėka erdvė gali virsti svarbiu įrankiu įmonės tikslams siekti. Priimti tinkami erdvės planavimo ir organizavimo sprendimai tampa ne tik įvaizdžio dalimi, bet ir padeda didinti darbuotojų efektyvumą bei įsitraukimą, optimizuoti pastovias išlaidas.

Daug įmonių po pandemijos į biurus grįžo tik dalinai. Interjero dizainerė pasakoja, kad klientų pavyzdžiai rodo, jog didelę laiko dalį biurai po pandemijos pustuščiai, darbuotojai renkasi hibridinio darbo modelį. Taip šią situaciją įvardija patys klientai, tačiau svarbu suprasti, kad hibridinio darbo modelis kiekvienai kompanijai gali būti skirtingas.

Yra kompanijų, kur galbūt nuotolinis darbas daliai darbuotojų neįmanomas ir dalis jų turi nuolat dirbti biure, bet likusi dalis puikiausiai gali mainydamiesi eiti į darbą kas antrą dieną. Yra kompanijų, kurių visi darbuotojai gali dirbti nuotoliniu būdu, taigi biuras reikalingas tik socializacijai bei susitikimams su klientais. Yra klientų, kurių poreikiai visiškai individualūs. Tačiau tiek vieni, tiek kiti, laiko pustuščius biurus su dedikuotomis darbo vietomis kiekvienam darbuotojui. Tinkamai parinktas hibridinio darbo modelis leidžia optimizuoti darbo erdvę ir išlaidas. Dirbant pasirinktu tinkamiausiu modeliu, galima atsisakyti perteklinių darbo vietų ir prie jų atsirandančių nebereikalingų baldų, kas leidžia kiekybę keisti į kokybę:

  • Sumažinus darbo vietų skaičių, galima likusioje erdvėje įrengti papildomas biuro zonas, gerinančias darbo erdvės kokybę.
  • Galima ieškoti mažesnių patalpų, bet geresnėje miesto vietoje.
  • Galima ieškoti tiesiog mažesnių patalpų, o sutaupytą biudžeto dalį skirti geriems tikslams, o galbūt tiesiog sutaupyti.

Taigi nauji hibridinio darbo principai, turi atsispindėti erdvės perorganizavime ar naujų biuro erdvių planavime. Kad hibridinio darbo modeliai būtų efektyvesni, įprasti biuro erdvės elementai turi kisti. Priklausomai nuo hibridinio darbo modelio gali būti mažinamas darbo stalų kiekis, atsisakoma individualių, kiekvienam darbo stalui skirtų daiktų laikymo sprendimų.

Namų jausmas biure

Per laiką praleistą dirbant nuotoliu, darbuotojai priprato prie jaukios namų aplinkos ir dažnai mažiau jauki biuro aplinka gali atrodyti kiek atgrasiai. Taigi, norėdami užtikrinti komfortišką emociją, į biurų dizainą turim įnešti jaukius “naminius” sprendimus, kaip minkšti, jaukūs audiniai, natūralios medžiagos, leidžiančios įjungti savo pojūčius - jausti skirtingas tekstūras, kilimai, paveikslai, apvalintos formos ir pritemdytas apšvietimas bendrojo naudojimo erdvėse. Patogios zonos kūrybinėms užduotims atlikti, komandiniam darbui ir bendravimui – žmogiškajam faktoriui.

Tačiau, kad ir atsiras šis namų stilius ofisuose ir greičiausiai tikrai dažnai turės įtakos kandidatų apsisprendimui rinktis darbdavį ar ne, be namų pojūtį kuriančių stilingų daiktų, biure, vienareikšmiškai, išlieka ergonomiški stalai ir kėdės. Svarbu neperspausti ir suprasti, kad biuras, nors ir jaukus, bet apie darbą, tad jame privalo likti svarbiausi elementai - tiesiog jie integruoti į švelnesnį įvaizdį turinčią aplinką.

Biofilinis dizainas

Dažnai klaidingai manoma, kad tai yra džiunglių efekto sukūrimas biure. Tačiau iš tiesų tai natūralios gamtos įleidimas iš išorės į vidų ir ne tik per augalus. Per natūralias ir perdirbtas medžiagas, tekstūras, spalvas, kvapus, natūralią ir atitinkamai kuo artimesnę jai dirbtinę šviesą.

Erdvės sąmoningam darbui

Sąmoningo ofiso erdvės koncepcija padės kurti dinamišką erdvę. Tam pasitarnaus daug ir įvairių erdvės transformavimo biuruose sprendimų. Keičiant savo darbo vietos lokaciją, priklausomai nuo užduočių, kurias reikia atlikti, yra būtina turėti galimybę susikurti atskiras zonas biure. Čia naudingi bus įvairūs lengvai transformuojami baldai ir pertvaros.

Išmaniosios technologijos biure

Labai svarbus punktas! Technologijos juda taip sparčiai, kad kartais nespėjam vytis, tačiau jei visgi įšokam į traukinį, galim laimėti labai daug - nuo automatizuoto apšvietimo, šildymo ir oro kokybės reguliavimo iki efektyvaus hibridinio darbo modelio valdymo – stebėjimo ir duomenų rinkimo, kad įvertinus juos erdvė galėtų būti perorganizuojama. Taigi technologijos bus tai, kas padės efektyviau naudoti resursus biuruose.

Mindaugas Juška, Flanco bendraįkūrėjas, pasakoja, kad šiandien jau yra sukurti ir veikiantys įrankiai, kurie leidžia ne tik organizuoti hibridinio darbo modelius, bet ir surinkus duomenis bei juos išanalizavus, pagrįstai atlikti paskaičiuotus erdvės pakeitimus ir tokiu būdu leisti įmonei sutaupyti arba pagerinti darbuotojų gerbūvį. Ir tai tik maža dalis to, kaip technologijos padeda efektyvinti darbą biure.

flanco.com

Mindaugas Juška tikina, kad hibridinio darbo suintensyvėjimą smarkiai paskatino pasaulinės aplinkybės. Kadangi toks darbo modelis atėjo greičiau, negu dauguma kompanijų tikėjosi, pasiruošimui laiko nebuvo, tenka pasitelkti į pagalbą išmanias technologijas, kurios padeda hibridinį darbą suvaldyti.

Dirbant hibridinio darbo principais labai svarbu žinoti tikslius duomenis apie biuro darbo vietų, susitikimų kambarių, parkavimo vietų užimtumą ir naudojimą. Technologinis sprendimas gali padėti gauti duomenis apie tai:

  • Kurios darbo vietos labiau naudojamos.
  • Kiek darbo vietų išvis reikia per mėnesį/ketvirtį.
  • Kiek darbo vietų reikia x kiekiui kolegų.
  • Kaip keičiantis kolegų skaičiui, keičiasi darbo vietų poreikiai.
  • Koks kabinetų užimtumas per mėnesį/ketvirtį.
  • Kokie kabinetai populiariausi? Kodėl?

flanco.com

Tokių duomenų analizė padeda suprasti:

  • Ar darbo vietų reikia didinti/mažinti?
  • Ar susitikimų kabinetų kiekį reikia didinti/mažinti?
  • Ar reikia perorganizuoti erdvę/es?
  • Koks hibridinio darbo modelis geriausiai atitiktų įmonės darbo pobūdį.

flanco.com

flanco.com

Duomenis galima analizuoti ir tuomet, remiantis objektyviais faktais, organizuoti biuro interjerą šiandienos ir ateities poreikiams. Specialistas sako, jog tai eliminuoja prielaidas, jog biuras apytuštis arba sausakimšas. Dažnai jos atsiranda subjektyviai stebint biuro kasdienybę, bet ar tikrai taip yra, parodo duomenys. Dažnai nesusimąstoma apie tai, kad ne visuomet rezervuotos erdvės yra panaudojamos. Remiantis statistika, tarp 30-40 proc. rezervuoto laiko yra neišnaudojama, o duomenų rinkimas su rezervacija ir registracija leidžia biuro erdves išnaudoti 100 proc.

Komentarai

Teksto autorius

Blank Page
Blank Page

Blank Page - specialistai namų įrengimo srityje. Mūsų tikslas objektyviai, paprastai ir suprantamai pasidalinti svarbiausiomis žiniomis apie skirtingus namų įrengimo procesus - žinojimas Jūsų namų įsirenginėjimą pavers lengvu ir maloniu.

blankpage svetainė

Teksto autorius

Blank Page
Blank Page

Blank Page - specialistai namų įrengimo srityje. Mūsų tikslas objektyviai, paprastai ir suprantamai pasidalinti svarbiausiomis žiniomis apie skirtingus namų įrengimo procesus - žinojimas Jūsų namų įsirenginėjimą pavers lengvu ir maloniu.

blankpage svetainė

Susiję įrašai

Prekių krepšelis

Krepšelis tuščias

Konsultacija internetu

NET 84

BALDŲ IŠDĖSTYMO PLANAI!

Tik tiems, kurie prenumeruos naujienlaiškį. Visi planai atlikti interjero dizainerės Evelinos Aleliūnienės.

Jeigu naujienlaiškį jau prenumeruojate, tiesiog įveskite savo duomenis dar kartą. Jeigu esate naujas prenumeratorius, turėsite patvirtinti prenumeratą.